Gaz w butlach
REGULAMIN SKLEPU INTERNTOWEGO ZAMOWGAZ.PL
1. Sklep internetowy Gaspol działający pod adresem https://www.zamowgaz.pl (dalej: „Sklep Internetowy”) jest platformą prowadzoną przez: Gaspol S.A. z siedzibą w Warszawie przy al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000021200, NIP 779-00-20-583, REGON 011121040 (dalej jako „Gaspol” albo „Sprzedawca”).
2. Kupującym (Klientem) może być osoba fizyczna lub prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów oraz innych opłat, a także warunki korzystania z prawa odstąpienia od umowy.
2. Produktem dostępnym w sklepie jest wyłącznie gaz płynny LPG typu propan-butan (dalej jako „Gaz”) w butlach o ładowności 11 kg. Produktem nie jest butla o ładowności 11 kg, stanowiąca opakowanie wielokrotnego użytku dla sprzedawanego Gazu, a wyłącznie sam Gaz zawarty w butli. Klient składając zamówienie na Gaz w butli 11 kg otrzymuje w ramach dostawy Gaz w butli 11 kg, zaś jednocześnie Klient zobowiązany jest przekazać dostawcy własną, pustą butlę 11 kg na Gaz (wymiana na zasadzie 1:1). Za każdy jeden wydany Klientowi ładunek Gazu w butli 11 kg, Klient jest zobowiązany przekazać dostawcy próżną butlę na Gaz o ładowności 11 kg. Brak zaoferowania do zwrotu odpowiedniej liczby butli pustych na Gaz o ładowności 11 kg może skutkować odmową realizacji zamówienia w tym zakresie.
3. Do przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego oraz składania zamówień na produkty niezbędne są:
a) komputer z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera;
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
4. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek działalności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
6. Dla przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego nie jest wymagana rejestracja. Samodzielne składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu Internetowego wymaga zarejestrowania się zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
II. REJESTRACJA W SERWISIE
1. W celu rejestracji w Sklepie Internetowym (założenia konta Klienta) należy wypełnić formularz rejestracyjny, potwierdzić fakt zapoznania się i akceptacji niniejszego Regulaminu i polityki prywatności.
2. Rejestracja w Sklepie Internetowym, jak również korzystanie ze Sklepu Internetowego są nieodpłatne.
3. Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
4. W celu usunięcia konta Klienta należy wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie konta na adres zamowgaz@gaspol.pl wraz z podaniem adresu poczty elektronicznej, aktualnie zarejestrowanego w Sklepie Internetowym. Po usunięciu konta Kupującego Sprzedawca zaprzestaje przetwarzania jego danych osobowych na potrzeby prowadzenia Sklepu Internetowego.
III. ZAMÓWIENIA I PŁATNOŚCI
1. Zamówienia są przyjmowane przez stronę https://www.zamowgaz.pl
2. Warunkiem realizacji zamówienia jest złożenie i potwierdzenie przez Sprzedawcę możliwości realizacji zamówienia.
3. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie oraz że przewoźnik wyspecjalizowany w dostawie Gazu w butlach, z którego usług korzysta Sprzedawca, potwierdzi możliwości realizacji zlecenia. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem, Klient jest informowany o stanie zamówienia i ma możliwość podjęcia decyzji o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia). W przypadku braku potwierdzenia przez przewoźnika - do końca następnego dnia roboczego - możliwości realizacji zamówienia, Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia. Ponadto Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia, do końca następnego dnia roboczego liczonego od złożenia zamówienia w przypadku, gdy z przyczyn technicznych Klient nie otrzyma potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. O anulowaniu zlecenia, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.
4. Klient zostanie poinformowany o przyjęciu zamówienia na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.
5.Zapłata odbywa się jedynie za pobraniem przy odbiorze (gotówką lub kartą płatniczą). Należności za zamówiony towar oraz transport pobiera przewoźnik dostarczający towar.
6. Towar oferowany w sklepie jest wolny od wad fizycznych oraz prawnych. Wszystkie towary zostały wprowadzone do obrotu na rynek Polski legalnie. Dostarczona na wymianę przez Sprzedawcę butla gazowa będzie wolna od wad fizycznych i prawnych, niemniej jednak jej estetyka może odbiegać od poglądowego zdjęcia butli opublikowanego na stronach Sklepu Internetowego z uwagi na fakt, iż butla gazowa jest opakowaniem wielokrotnego użytku dla Gazu. Ewentualne mankamenty estetyczne nie będą wpływały na możliwość korzystania z butli zgodnie z jej przeznaczeniem oraz nie będą wpływały na możliwość korzystania z jej funkcji.
7. Obowiązkiem Klienta jest zaoferowanie do wymiany butli pustej wolnej od wad fizycznych i prawnych. Butla może posiadać mankamenty estetyczne, o ile nie wpływają one na możliwość korzystania z butli zgodnie z jej przeznaczeniem. Butla musi spełniać wymogi przewidziane w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Sprzedawca może odmówić przyjęcia butli oferowanej przez Klienta w ramach wymiany także wtedy, gdy:
1) oferowana przez Klienta butla jest butlą o innej ładowności niż 11 kg lub jest butlą do innego Gazu, aniżeli gaz płynny LPG,
2) butla nie zawiera wymaganych oznaczeń,
3) butla posiada nieczytelne lub nieprawidłowe oznaczenia,
4) butla nie posiada zaworu lub posiada niesprawny lub nieszczelny zawór,
6) butla nosi uszkodzenia powierzchni dyskwalifikujące ją dla bezpiecznego użytku,
7) butla była poddana działaniu płomieni;
8) butla jest wyposażona w zawór, którego konstrukcja umożliwia demontaż zaworu w celu przeprowadzenia naprawy;
9) w stosunku do butli została wydana decyzja jednostki dozoru technicznego zakazująca jej dalszej eksploatacji,
10) butla nie jest dopuszczona do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosownie do obowiązujących przepisów.
8. Ceny w Sklepie Internetowym są podawane w złotych polskich, z uwzględnieniem podatku VAT.
9. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura dołączona wraz z towarem.
10. Do zawarcia pomiędzy Kupującym i Sprzedawcą umowy sprzedaży towaru dochodzi wraz z ostatecznym zaakceptowaniem przez Klienta złożonego zamówienia tj. poprzez naciśnięcie przycisku informującego o złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty lub o równoważnej treści.
11. Sprzedawca oświadcza, iż towary mogą być dostępne jedynie na części terytorium Polski. O braku dostępności towarów w miejscu dostawy Klient zostanie poinformowany podczas składania zamówienia lub niezwłocznie po jego złożeniu.
IV. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Zamówione towary są dostarczane za pośrednictwem przewoźnika wyspecjalizowanego w dostawach butli napełnionych Gazem. Czas dostawy wynosi do 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. III.3 niniejszego Regulaminu. Dostawa zamówionych towarów odbywa się w dzień roboczy w godzinach 9-17, po spełnieniu warunków realizacji zamówienia przez Kupującego.
3. Sprzedawca nie umożliwia odbioru towaru w sklepach stacjonarnych.
V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KUPUJĄCEGO
1. Klient dokonujący zakupu jako konsument może od tej umowy odstąpić, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni od daty otrzymania towaru przez Klienta. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Sprzedawcy, przed upływem tego terminu, odpowiedniego oświadczenia Kupującego. Oświadczenie może być złożone pisemnie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w każdy inny sposób dozwolony przez prawo. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu oraz jest udostępniony na stronie Sklepu internetowego. Po otrzymaniu oświadczenia Kupującego Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie tą samą drogą, którą otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
2. Towar powinien zostać zwrócony Sprzedawcy nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy. Przekazanie towaru odbywa się za pośrednictwem przedsiębiorstwa transportowego wyspecjalizowanego w przewozie tego rodzaju towarów, na zlecenie Sprzedawcy, w terminie uzgodnionym z Klientem. W takim przypadku Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 20 PLN.
3. W chwili odbioru towaru przewoźnik przekaże Klientowi butle puste w ilości odpowiadającej ilości ładunków Gazu w butlach, których dotyczy odstąpienie od umowy. Sprzedawca nie gwarantuje, że Klient otrzyma te same butle puste, które przekazał dostawcy w chwili dostarczania Gazu w butlach. Sprzedawca jednak zapewnia, że butle będą spełniać wymagania określone w pkt. III.6 oraz III.7 niniejszego Regulaminu.
4. Zwrot zapłaconej przez Kupującego kwoty nastąpi niezwłocznie, przy czym Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu przekazania towaru przewoźnikowi działającemu na zlecenie Sprzedawcy. Zwracana kwota zostanie pomniejszona o koszty zwrotu towaru.
5. W przypadku zwrotu przez Kupującego towaru i braku wskazania rachunku bankowego w oświadczeniu o odstąpieniu, Sprzedający zwraca środki za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres wskazany przez Klienta.
6. W przypadku, gdy w okresie od dnia dostarczenia towaru do dnia zwrotu rzeczy Klient będący konsumentem dokona użycia lub uszkodzenia towaru poza zakres konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, wówczas Klient będący konsumentem ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania. W przypadku stwierdzenia, że w okresie tym Klient będący konsumentem używał gazu będącego przedmiotem zamówienia, butla gazowa zwrócona przez Klienta będącego konsumentem zostanie protokolarnie zważona celem ustalenia ilości gazu zużytego przez takiego Klienta. Okoliczność ta zostanie wzięta pod uwagę przy rozliczaniu płatności podlegającej zwrotowi na rzecz Klienta będącego konsumentem na skutek odstąpienia od umowy.
7. Uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługuje także osobie fizycznej, zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
8. Szczegółowe informacje dotyczące odstąpienia od umowy podane są na stronie: www.zamowgaz.pl
VI. REKLAMACJE
1. Reklamacja może dotyczyć treści umowy, wad fizycznych lub prawnych towaru, niedotrzymania z winy Sprzedawcy określonego w umowie terminu dostawy, nieprawidłowego obliczania należności z tytułu umowy, świadczenia usług drogą elektroniczną lub innych okoliczności, które z punktu widzenia konsumenta wymagają zgłoszenia Sprzedawcy.
2. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne towaru względem konsumenta, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne towaru względem Kupującego innego niż konsument, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem miesiąca od dnia wydania towaru.
4. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego roszczenia o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad, roszczenie to przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Kupującego będącego konsumentem, bieg terminu przedawnienia kończy się nie wcześniej, niż przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru.
5. Kupujący niebędący konsumentem traci uprawnienia z tytułu wad fizycznych lub prawnych towaru, jeżeli niezwłocznie po stwierdzeniu tej niezgodności nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.
6. Reklamacje mogą być zgłaszane na piśmie (na adres: Gaspol S.A., al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa), faksem (na numer 22 530 00 01) lub pocztą elektroniczną (na adres: zamowgaz@gaspol.pl).
7. Przy zgłoszeniu reklamacji Kupujący zobowiązany jest wskazać następujące dane:
a. imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego reklamację,
b. przedmiot reklamacji,
c. okoliczności uzasadniające reklamację,
d. datę zawarcia umowy sprzedaży oraz numer zamówienia,
e. żądanie Kupującego,
f. podpis reklamującego w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej,
g. formę, w jakiej przekazana ma być Kupującemu odpowiedź na reklamację oraz adres, adres poczty elektronicznej lub numer faks na który ma być ta odpowiedź przekazana – o ile jest inny niż adres z którego Sprzedawca otrzymał reklamację.
8. Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów nie wpływa na możliwość rozpoznania reklamacji, ale może opóźnić jej rozpatrzenie. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby, Sprzedawca może poprosić Kupującego o uzupełnienie niezbędnych informacji.
9. Sprzedawca zobowiązany jest do ustosunkowania się do złożonej przez Klienta reklamacji w terminie:
- 14 dni od dnia otrzymania reklamacji (w przypadku reklamacji dotyczących wad dostarczonych towarów),
- 30 dni od dnia otrzymania reklamacji (w pozostałych przypadkach).
10. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest Klientowi w takiej samej formie, w jakiej reklamacja została przekazana Sprzedawcy, chyba że w reklamacji Klient wskaże inną formę lub adres do złożenia odpowiedzi.
11. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji Kupującego w związku ze zgłoszeniem przez Klienta odstąpienia od umowy, kwota podlegająca zwrotowi zostanie zwrócona na adres lub rachunek wskazany przez Kupującego w terminie 14 dnia od ustosunkowania się przez Sprzedawcę do złożonej reklamacji. W przypadku odstąpienia od Umowy, butla zostanie odebrana od Klienta za pośrednictwem przedsiębiorstwa transportowego wyspecjalizowanego w przewozie tego rodzaju towarów, na zlecenie Sprzedawcy, w terminie uzgodnionym z Klientem. W chwili odbioru towaru przewoźnik zwróci Klientowi butle puste w ilości odpowiadającej ilości ładunków Gazu w butlach, objętych odstąpieniem od umowy. Sprzedawca nie gwarantuje, że Klient otrzyma te same butle puste, które przekazał dostawcy w chwili dostarczania Gazu w butlach. Sprzedawca jednak zapewnia, że butle będą spełniać wymagania określone w pkt. III.6 oraz III.7 niniejszego Regulaminu.
12. Uprawnienie zastrzeżone w Regulaminie dla konsumentów, przysługują także, osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – w zakresie wynikającym z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
VII. INFORMACJE O ADMINISTRATORZE DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Kupującego przetwarzane w ramach obsługi Sklepu Internetowego https://www.zamowgaz.pl przetwarzane są na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO”.
VIII. ADMINISTRATOR DANYCH
1. Administratorem danych osobowych Kupującego, jeżeli jest on osobą fizyczną, jest GASPOL SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie, Aleja Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa. W sprawach związanych z Administrowaniem Państwa danych osobowych można się skontaktować poprzez adres e-mail: ochronadanych@gaspol.pl. W spółce GASPOL został ustanowiony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem: dpo@shvenergy.com.
IX. CELE I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
1. Dane Kupującego są zbierane w celu/celach:
a. zawarcia z Kupującym i wykonania umowy sprzedaży produktów zamówionych przez Kupującego w Sklepie Internetowym. Podstawą prawną przetwarzania danych Kupującego w tym celu jest umowa zawarta z Kupującym oraz działania ku niej zmierzające (Art. 6 ust 1 pkt b RODO)
Podanie danych w zakresie niezbędnym do wykonania umowy jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży produktów oferowanych w Sklepie Internetowym.
b. marketingowych (przekazywania, wyświetlania lub przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, telefoniczną i listowną), na podstawie dodatkowej, dobrowolnej zgody.
Podstawą prawną przetwarzania danych Kupującego w tym celu jest wyrażona przez klienta dobrowolna zgoda, która może być wycofana w każdym czasie (wycofanie zgody niema wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem), (Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
c. marketingowych (przekazywania, wyświetlania lub przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, telefoniczną i listowną) w trakcie okresu, w którym Kupujący posiada zarejestrowany profil użytkownika w sklepie internetowym https://www.zamowgaz.pl.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, polegający na prawie do prowadzenia marketingu produktów i usług własnych
d. rozpatrzenia ewentualnych reklamacji od Kupującego.
Podstawą prawną przetwarzania danych Kupującego w tym celu są przepisy prawa, tj. przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Art. 6 ust 1 lit. c) RODO)
X. INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane Kupującego przekazywane są innym podmiotom wyłącznie na podstawie przepisów prawa:
a. Na podstawie umów z podmiotami zewnętrznym (np. firmom zewnętrznym, które obsługują Sprzedawcę w zakresie usług IT; agencjom reklamowym, w przypadku realizowania kampanii marketingowych w imieniu Sprzedawcy; firmom świadczącym obsługę prawną/doradczą/audytorską w zakresie działań mających na celu zapewnienia zgodności Sprzedawcy z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi).
b. Podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (sądy, policja, urząd skarbowy itp. – wyłącznie na wyraźny wniosek).
XI. OKRESY PRZECHOWYWANIA DANYCH
1. Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez Sprzedawcę:
a. dla celów realizacji umowy – przez okres trwania umowy;
b. dla celów marketingowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy – do czasu usunięcia konta użytkownika w sklepie internetowym;
c. dla celów marketingowych po usunięciu konta w użytkownika w sklepie internetowym na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody – do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych;
d. dla celów rozpatrywania reklamacji i zgłoszonych roszczeń Kupującego – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń z tytułu zgłoszonych reklamacji i roszczeń;
e. dla celów windykacji i dochodzenia roszczeń przez Sprzedawcę – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń lub ich wyegzekwowania;
f. do celów związanych z prowadzeniem postępowań sądowych – do 6 lat od dnia wydania prawomocnego orzeczenia kończącego postępowanie;
XII. PRAWA KUPUJĄCEGO W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Kupujący posiada prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania (gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym), usunięcia, ograniczenia przetwarzania (w przypadkach przewidzianych prawem).
2. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Kupującego jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, Kupującemu przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych.
3. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Kupującego jest zgoda, Kupujący ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
4. W zakresie, w jakim dane Kupującego są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – kupującemu przysługuje także praw do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Kupujący może przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, w tym tajemnic handlowych lub własności intelektualnej i będzie ono realizowane w zakresie technicznie możliwym. Pierwsza kopia danych jest bezpłatna.
5. Kupującemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
6. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania.
XIV. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. W sklepie internetowym dostępne są następujące usługi świadczone drogą elektroniczną: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2. Usługa Konto świadczona jest nieodpłatnie i polega na utrzymywaniu konta Kupującego w Sklepie Internetowym, umożliwiającego składania zamówień oraz przeglądanie historii zamówień. Usługa świadczona jest przez czas nieokreślony. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowgaz@gaspol.pl
3. Formularz Zamówienia służy do składania zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Korzystanie z Formularza Zamówienia nie wymaga posiadania Konta i rozpoczyna się z momentem kliknięcia w pole „Zamów ga”. Posiadania Konta jest jednak potrzebne do Złożenie Zamówienia. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych działań – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na końcu Formularza „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub innego, równoważnego określenia– do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi w Sklepie Internetowym). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Kupującego następujących danych dotyczących Kupującego: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących zamówienia: rodzaj produktu, ilość produktów, miejsce dostawy produktów. W wypadku Kupującego niebędącego konsumentem niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
4. Usługa Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Kupującego.
5. Usługa Newsletter polega na wysłaniu Kupującemu cyklicznych informacji o Sprzedającym i Sklepie Internetowym, w tym o produktach oferowanych za jego pośrednictwem oraz o cenach promocyjnych. Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu adresu poczty elektronicznej lub numeru telefonu, na które ma być przesyłany Newsletter. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Kupujący zostaje zapisany na Newsletter. Każdy zapis na Newsletter wymaga potwierdzenia, poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres poczty elektronicznej.
6. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowgaz@gaspol.pl
7. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
8. Kupujący jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej świadczenia usług drogą elektroniczną. Składanie i rozpatrywanie reklamacji następuje na zasadach określonych w Dziale VI niniejszego Regulaminu.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, w tym informacji handlowych drogą elektroniczną, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym. W przypadku wyrażenia takiej zgody, Kupujący otrzymywać będzie na podany przez siebie adres poczty elektronicznej biuletyn informacyjny (Newsletter).
2. Kupujący może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty Newslettera. Subskrypcję można anulować, klikając na link 'wypisz się' znajdujący się na dole każdego z przesłanych listów elektronicznych. Usunięcie konta pocztowego Kupującego z bazy adresowej następuje natychmiastowo i sygnalizowane jest komunikatem potwierdzającym operację – poprzez panel Kupującego.
3. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą być poprawiane lub usuwane poprzez zalogowanie się na swoje konto i dokonanie zmian.
4. Kupujący oświadcza, iż podane przez niego dane osobowe są danymi Kupującego.
5. Różnice pomiędzy wizualizacją produktu wynikającą z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje itd.) a rzeczywistym wyglądem produktu nie mogą być podstawą reklamacji.
6. Dostępność informacji o produktach na stronach Sklepu Internetowego nie oznacza dostępności tych produktów w magazynie i możliwości realizacji zamówienia.
7. Sprzedawca zastrzega możliwość czasowego zawieszenia dostępności Sklepu Internetowego w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy.
8. Klient posiada możliwość skorzystania z pozasądowych, alternatywnych metod rozstrzygania sporów, może również zwrócić się o mediację albo o rozstrzygnięcie sporu do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego. Klient może złożyć do wniosek do właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje, dane kontaktowe oraz wykaz polubownych sądów konsumenckich znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klient może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
9. Sprzedawca oświadcza, iż nie zobowiązał się ani nie jest zobowiązany z mocy odrębnych przepisów do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami, stosownie do przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 roku, poz. 1823 ze zm.).
10. W sprawach nieuregulowanych niniejszym stosuje się przepisy obowiązującego prawa, w tym przepisu Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
11. Regulamin może ulegać okresowym zmianom poprzez opublikowanie aktualnej wersji Regulaminu na stronach Sklepu Internetowego. Zmiana Regulaminu jest skuteczna w odniesieniu do zamówień składanych po opublikowaniu zmienionej wersji Regulaminu.
Gaz do zbiornika
REGULAMIN SERWISU "ZAMÓW GAZ" W ZAKRESIE ZAMAWIANIA NAPEŁNIANIA ZBIORNIKA (dostawy gazu płynnego LPG do instalacji zbiornikowej)
obowiązuje od 5 listopada 2024 roku
I. Definicje
Przez pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie należy rozumieć:
1. Serwis – portal internetowy „Zamów Gaz”, służący do składania zamówień na napełnianie zbiornika gazem płynnym LPG (dostawy gazu płynnego LPG do instalacji zbiornikowej), dostępny pod adresem https://zamowgaz.pl.
2. Gaz – gaz płynny LPG o kodach CN: 2711 12 lub 2711 19 00, przeznaczony na cele opałowe i podlegający w związku z tym zwolnieniu z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie.
3. Instalacja Zbiornikowa – instalacja zbiornikowa na gaz płynny z jednym lub większą liczbą zbiorników magazynowych na Gaz, umożliwiających napełnianie oraz przechowywanie Gazu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Dostawca – spółka działająca pod firmą GASPOL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, Aleja Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000021200, REGON: 011121040, NIP: 7790020583, kapitał zakładowy w wysokości 116 407 140,30 zł (wpłacony w całości).
5. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z Serwisu w jakikolwiek sposób, w szczególności poprzez złożenie Zamówienia.
6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Numer Klienta – ciąg znaków przypisany indywidualnie do Klienta, pozwalający na jego identyfikację, każdorazowo wskazany w treści faktury wystawianej na rzecz Klienta.
8. Zamówienie – zamówienie na dostawę Gazu, składane za pośrednictwem Serwisu, podlegające realizacji przez Dostawcę po jego zaakceptowaniu na uzgodnionych warunkach.
9. Portal Klienta – strona internetowa prowadzona przez Dostawcę pod adresem https://portal.gaspol.pl, przeznaczona do świadczenia usług drogą elektroniczną na rzecz klientów, w zakresie aktualnie dostępnych funkcjonalności, na zasadach określonych w odrębnym regulaminie.
II. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, składania zamówień na Gaz dostarczany luzem do instalacji zbiornikowej, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów oraz innych opłat. Regulamin dostępny jest dla Klientów za pośrednictwem Serwisu i podlega zaakceptowaniu przez Klienta przy każdorazowym składaniu zamówienia.
2. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie jedynie do tej części Serwisu, która dotyczy napełniania zbiornika Gazem (dostarczania Gazu luzem do Instalacji Zbiornikowej Klienta). Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do tej części Serwisu, która służy do składania zamówień na gaz płynny w butlach gazowych.
3. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Serwisu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością z infrastrukturą techniczną Klienta.
4. Przeglądanie asortymentu w Serwisie oraz składanie w nim Zamówień następuje bez konieczności rejestracji Klienta w Serwisie. Klient, który chciałby otrzymać dostęp do historycznych danych o transakcjach dokonywanych z Dostawcą, może założyć konto w Portalu Klienta.
5. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne.
6. Serwis jest dostępny przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyłączeniem planowanych konserwacji oraz awarii niezależnych od Dostawcy.
7. W ramach korzystania z Serwisu zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści bezprawnych, naruszających przepisy obowiązującego prawa lub dobre obyczaje. Klient nie może korzystać z Serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem.
8. Klient jest zobowiązany do podawania w Serwisie danych aktualnych oraz prawdziwych.
9. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek działalności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Serwisu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Serwisu lub jego elementy techniczne.
10 Informacje znajdujące się w Serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy Kodeks cywilny.
11. Wszystkie funkcjonalności Serwisu są dostępne jedynie dla Klientów będących Konsumentami. Klient potwierdza, że posiada status Konsumenta wybierając w toku konfigurowania Zamówienia opcję „Zamów gaz do domu”.
12. Klienci Serwisu, niebędący Konsumentami, mogą korzystać z Serwisu w ograniczonym zakresie, to jest poprzez pozostawienie swoich danych kontaktowych w celu otrzymania dedykowanej oferty handlowej od przedstawiciela Dostawcy. Klient potwierdza, że jest podmiotem innym niż Konsument, wybierając w toku konfigurowania Zamówienia opcję „Zamów gaz do firmy”. Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlony formularz, umożliwiający podanie danych kontaktowych Klienta.
13. Gaz dostarczany na podstawie Zamówienia może być wykorzystywany wyłącznie na cele zwolnione z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, to jest na cele opałowe. Gaz dostarczany na podstawie Zamówienia nie może być wykorzystywany na inne cele, w szczególności nie może być przedmiotem odsprzedaży oraz nie może być wykorzystywany na cele napędu silników spalinowych.
14. Klient jest zobowiązany zapewnić, że Instalacja Zbiornika wraz ze zbiornikiem znajdują się w należytym stanie technicznym i posiadają wszystkie wymagane prawem pozwolenia, uzgodnienia i dopuszczenia do użytkowania przez właściwą jednostkę dozoru technicznego (zazwyczaj jest nią Urząd Dozoru Technicznego) oraz że będą się w takim stanie znajdować się w dniu realizacji Zamówienia. W szczególności, Klient jest zobowiązany posiadać ważną decyzję zezwalającą na eksploatację, wydaną przez jednostkę dozoru technicznego, oraz aktualne badania okresowe przeprowadzone przez jednostkę dozoru technicznego. Obowiązek posiadania decyzji i protokołu nie jest wymagany w przypadku pierwszego tankowania zbiornika na potrzeby badań odbiorczych, przeprowadzanych przez jednostkę dozoru technicznego. Fakt posiadania przez Klienta wymaganych dokumentów jest dokumentowany oświadczeniem składanym przez Klienta w toku konfiguracji Zamówienia.
15. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone Klientowi lub osobom trzecim, wyrządzone wskutek nienależytego stanu technicznego Instalacji Zbiornikowej lub wyrządzone w związku z brakiem posiadania przez Klienta ważnej decyzji zezwalającej na eksploatację zbiornika na gaz płynny. Powyższe wyłączenie odpowiedzialności nie dotyczy sytuacji winy umyślnej lub sytuacji, w której Dostawca miał wiedzę o nienależytym stanie technicznym Instalacji Zbiornikowej, w tym Zbiornika, a mimo to podjął decyzję o jej napełnieniu Gazem.
III. Wymagania techniczne
Do korzystania z Serwisu niezbędny jest:
1. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari. Zalecane jest korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek;
2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
3. aktywny numer telefonu.
Zaleca się̨ włączenie w ustawieniach przeglądarki internetowej możliwości obsługi skryptów JavaScript oraz zapisu plików cookies.
IV. Składanie i przyjmowanie Zamówień do realizacji
1. Serwis umożliwia składanie Zamówień na dostawy Gazu wyłącznie Konsumentom (funkcjonalność: „Zamów gaz do domu”). Klienci inni niż Konsumenci, mogą zostawić swoje dane kontaktowe w celu otrzymania dedykowanej oferty handlowej (funkcjonalność: „Zamów gaz do firmy”). Dalsze postanowienia niniejszej sekcji mają zastosowanie do Klientów, którzy w toku konfigurowania Zamówienia wybrali funkcjonalność „Zamów gaz do domu”). Konsumenci, którzy mają zawartą umowę z Dostawcą na dostawy Gazu, mogą złożyć Zamówienie przez Serwis lub przez Portal Klienta.
2. W toku konfigurowania Zamówienia, Klient powinien w pierwszej kolejności wskazać kod pocztowy, pod którym zlokalizowana jest Instalacja Zbiornikowa. W przypadku pozytywnej weryfikacji kodu pocztowego (tj. gdy Dostawca zapewnia dostawy Gazu do tej lokalizacji) Klient może przejść do kolejnego etapu konfiguracji Zamówienia. W przypadku negatywnej weryfikacji kodu pocztowego (w szczególności gdy kod pocztowy jest błędny lub gdy Dostawca nie zapewnia dostawy Gazu do tej lokalizacji), dalsza konfiguracja Zamówienia nie jest możliwa. Zaleca się wówczas kontakt telefoniczny lub mailowy z Działem Obsługi Klienta Dostawcy.
3. W kolejnych krokach konfiguracji Zamówienia, Klient jest zobowiązany podać informacje umożliwiające realizację dostawy, to jest:
a. rodzaj posiadanego zbiornika lub zbiorników (naziemny/podziemny)
b. pojemność zbiornika (spośród rodzajów pojemności wskazanych w Serwisie)
c. aktualny poziom napełnienia zbiornika w procentach (na podstawie wskazań poziomowskazu na zbiorniku)
d. opcję, według której ma zostać obliczona ilość dostarczanego Gazu (w litrach/do określonego poziomu Gazu w zbiorniku)
e. dane niezbędne do dostawy oraz zastosowania zwolnienia Gazu z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie (imię i nazwisko Klienta, PESEL, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej)
f. inne informacje, które mogą być przydatne do sprawnej realizacji Zamówienia
4. W toku konfigurowania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na stosowanie względem niego faktur elektronicznych. Dostawca zaleca wyrażenia zgody na stosowanie faktur elektronicznych, z uwagi na korzyści związane z ochroną środowiska oraz szybkością i pewnością otrzymania dokumentu sprzedażowego. Zgoda na stosowanie faktur elektronicznych jest dobrowolna i może zostać wycofana w każdym czasie, bez naruszania czynności objętych zgodą, dokonanych przed dniem jej wycofania.
5. Na etapie konfigurowania Zamówienia, Klientowi jest podawana cena jednostkowa za Gaz (w stawkach netto oraz brutto), jak również cena ogólna brutto. Klient jest związany informacją o stawce brutto oraz cenie ogólnej brutto.
6. Minimalna wielkość dostawy, jaka może być zamówiona za pośrednictwem Serwisu, wynosi 1 000 litrów. Nie jest możliwe złożenie Zamówienia opiewającego na ilość mniejszą, niż 1 000 litrów. W przypadku zamiaru złożenia Zamówienia na ilość mniejszą niż 1000 litrów Dostawca zachęca do kontaktu telefonicznego z Działem Obsługi Klienta. W przypadku, gdy warunki związane z dostawą realizowaną cysterną drogową będą uzasadniać jej rozszerzenie o dostawę do Klienta, Gaspol może wyrazić zgodę na realizację Zamówienia opiewającego na mniejszą ilość Gazu bez dodatkowych opłat.
7. W przypadku, gdy rzeczywista ilość dostarczonego Gazu jest mniejsza niż 1 000 litrów, pomimo złożenia przez Klienta Zamówienia na co najmniej 1 000 litrów, Klient może zostać obciążony opłatą dodatkową w zryczałtowanej kwocie 330 zł brutto.
8. Po podaniu wszystkich danych niezbędnych do złożenia Zamówienia, Klientowi zostanie wyświetlone jego podsumowanie oraz prośba o złożenie oświadczeń niezbędnych do realizacji Zamówienia przez Dostawcę.
9. Do oświadczeń, o których mowa powyżej, należą:
a. Oświadczenie o braku przeszkód faktycznych lub prawnych do napełnienia zbiornika gazem płynnym, w szczególności o posiadaniu przez Klienta tytułu prawnego do napełniania zbiornika gazem płynnym (oświadczenie obowiązkowe);
b. Oświadczenie o należytym stanie technicznym Instalacji Zbiornikowej i zbiornika, w tym o posiadaniu przez zbiornik aktualnych badań okresowych z zakresu dozoru technicznego oraz ważną decyzję zezwalającą na eksploatację, wydaną przez właściwą jednostkę dozoru technicznego („Oświadczenie UDT”) lub oświadczenie o napełnianiu zbiornika po raz pierwszy w celu przeprowadzenia jego odbioru przez właściwą jednostkę dozoru technicznego („Pierwsze tankowanie zbiornika w celu rejestracji do UDT”). Złożenie jednego z tych dwóch oświadczeń jest obowiązkowe;
c. Akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności Serwisu.
10. Klient ponosi odpowiedzialność względem Dostawcy oraz osób trzecich za prawidłowość oraz aktualność składanych przez siebie oświadczeń. W przypadku braku należytego stanu technicznego Instalacji Zbiornikowej, w tym zbiornika, Klient jest zobowiązany poinformować o tym Dostawcę w celu anulowania Zamówienia. Obowiązek ten istnieje również w przypadku utraty przez zbiornik ważnej decyzji zezwalającej na eksploatację, wydanej przez jednostkę dozoru technicznego oraz w przypadku wygaśnięcia badań okresowych zbiornika z zakresu dozoru technicznego.
11. Klient może opcjonalnie wyrazić zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Wyrażona zgoda może być wycofana w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem czynności dokonanych przed wycofaniem zgody.
12. Klient zatwierdza Zamówienie, wybierając opcję „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub inną podobną, dostępną w Serwisie.
13. Zamówienie jest przyjęte do realizacji z chwilą, gdy na adres poczty elektronicznej Klienta zostaje wysłane potwierdzenie złożenia Zamówienia, stanowiące oświadczenie Dostawcy o przyjęciu oferty Klienta.
14. Dostawca może odmówić przyjęcia Zamówienia do realizacji lub samej realizacji Zamówienia jedynie z ważnych przyczyn, do których należą:
a. posiadanie przez Klienta negatywnej historii płatniczej u Dostawcy, w szczególności zaleganie z płatnością jakichkolwiek należności na rzecz Dostawcy,
b. Klient nie spełnia wymaganych przepisami prawa warunków do zwolnienia dostawy Gazu z akcyzy ze względu na przeznaczenie,
c. powzięcie przez Dostawcę wiedzy o nienależytym stanie technicznym Instalacji Zbiornikowej, w tym zbiornika,
d. powzięcie przez Dostawcę wiedzy o braku posiadania przez Dostawcę ważnej decyzji zezwalającej na eksploatację zbiornika lub ważnych badań okresowych z zakresu dozoru technicznego,
e. powzięcie przez Dostawcę wiedzy o złożeniu nieprawdziwego oświadczenia przez Klienta w toku konfigurowania lub składania Zamówienia,
f. dostawa miałaby nastąpić w miejsce inne, aniżeli pozytywnie zweryfikowane w toku konfiguracji Zamówienia lub wskazane przez Klienta podczas konfiguracji Zamówienia,
g. brak możliwości bezpiecznego lub zgodnego z przepisami prawa dostarczenia Gazu do Klienta, w szczególności w przypadku nienależytego stanu dróg dojazdowych lub utwardzenia znajdującego się w miejscu, do którego ma być dostarczony Gaz,
h. Gdy dostawa nie może być zrealizowana z powodu siły wyższej lub innych przyczyn, pozostających poza kontrolą Dostawcy.
15. Odmowa akceptacji Zamówienia z powyższych przyczyn następuje po jego złożeniu przez Klienta. Odmowa realizacji Zamówienia z powyższych przyczyn następuje po przyjęciu Zamówienia do realizacji, jeżeli Dostawca poweźmie wiedzę o jakiejkolwiek okoliczności uniemożliwiającej realizację Zamówienia w okresie późniejszym. O odmowie przyjęciu lub realizacji Zamówienia Dostawca niezwłocznie powiadomi Klienta w formie pisemnej lub dokumentowej z podaniem przyczyn odmowy. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za Zamówienia niezrealizowane, jeżeli wystąpiła którakolwiek z wymienionych powyżej przyczyn.
V. Realizacja Zamówienia
1. Zamówiony Gaz jest dostarczany za pośrednictwem przewoźnika wyspecjalizowanego w dostawach Gazu, w terminie potwierdzonym przez Klienta i Dostawcę.
2. Klient nie ma możliwości osobistego odbioru Gazu w terminalu, rozlewni lub innej bazie magazynowej Dostawcy.
3. Dostawca nie wykonuje dostaw Gazu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawca wykonuje dostawy Gazu tylko na obszarach, które zostały pozytywnie zweryfikowane w toku konfiguracji Zamówienia. Dostawca może odmówić dostawy Gazu w inne miejsce, aniżeli miejsce wskazane w Zamówieniu.
4. Standardowy czas realizacji Zamówienia wynosi od 14 do 21 dni. Szacowany czas realizacji Zamówienia zostanie podany do wiadomości Klienta w toku składania Zamówienia. W przypadku, gdy z przyczyn pozostających poza kontrolą Dostawcy lub Klienta nie będzie możliwa realizacja dostawy w ustalonym terminie, każda ze Stron jest zobowiązana do niezwłocznego poinformowania drugiej Strony o braku możliwości realizacji dostawy oraz do podjęcia uzgodnień co do nowego terminu dostawy.
5. Dostawa Gazu odbywa się w dni robocze w godzinach 9-17.
6. Dostawca skontaktuje się z Klientem na dzień przed planowanym terminem realizacji Zamówienia w celu ustalenia szczegółów dostawy.
7. Klient jest zobowiązany zapewnić́ utwardzony dojazd do posesji dla pojazdu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej 26t przy uwzględnieniu, że wąż̇ rozładunkowy ma długość 60m. W przypadku braku możliwości dojazdu lub zatankowania zbiornika Dostawca może odmówić realizacji Zamówienia.
8. Klient jest zobowiązany być obecny w trakcie czynności polegającej na napełnieniu zbiornika Gazem oraz potwierdzić na dokumentach okazywanych przez kierowcę, takich jak dowód wydania i potwierdzenie odbioru dostawy, faktu dostarczenia Gazu w określonej ilości. Klient jest również zobowiązany do okazania dokumentu tożsamości kierowcy realizującemu dostawę, celem weryfikacji jego tożsamości. Klient może być reprezentowany przez pełnomocnika w toku czynności odbioru Gazu, pod warunkiem przesłania do Dostawcy pełnomocnictwa, sporządzonego w formie pisemnej lub dokumentowej, jeszcze przed zaplanowaną dostawą Gazu. Do pełnomocnika stosuje się wskazane powyżej obowiązki Klienta.
9. Wskutek realizacji zamówienia zbiornik Klienta nie może być napełniony w więcej niż 85% (osiemdziesięciu pięciu procentach).
VI. Cena Gazu i jej zapłata
1. Ceny widoczne w Serwisie są podawane w złotych polskich i stanowią ceny brutto, uwzględniające podatek od towarów i usług (VAT) według aktualnie obowiązujących stawek.
2. Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura. Według wyboru Klienta faktura ta może być doręczona w wersji papierowej bądź wysłana w formie elektronicznej na podstawie zgody udzielonej przez Klienta.
3. Termin zapłaty wynika z faktury i wynosi co najmniej 14 dni. Faktura zostanie wystawiona na co najmniej 14 (czternaście) dni przed jej terminem płatności, a doręczona Klientowi na co najmniej 7 (siedem) dni przed terminem jej płatności.
4. Płatności są regulowane przez Klienta z dołu, po zrealizowanej dostawie Gazu.
5. Klient zostanie rozliczony za dostawę Gazu według rzeczywistej liczby dostarczonych litrów gazu, po stawce jednostkowej zawartej w Zamówieniu. W przypadku, gdy ilość dostarczonego Gazu odbiega od ilości Gazu zamówionego, kwota obciążająca Klienta zostanie ustalona jako iloczyn stawki jednostkowej brutto oraz liczby litrów Gazu, wynikającej ze wskazań legalizowanego urządzenia pomiarowego, w które wyposażona jest cysterna realizująca dostawy Gazu. Dostawa Gazu w większej ilości, niż zamówiona, jest możliwa po uprzedniej akceptacji Klienta. Klient lub osoba przez niego upoważniona potwierdza ilość dostarczonego Gazu podpisem na dokumentach, przekazywanych przez kierowcę realizującego dostawę. Informacja wskazana na dokumentacji dostawy jest wiążąca dla rozliczeń Stron związanych z dana dostawą.
VII. Odstąpienie od Zamówienia
VIII. Ochrona danych osobowych
Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów zawarte zostały w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem: https://www.zamowgaz.pl/polityka-prywatnosci
IX. Reklamacje, zgłaszanie uwag, zasięganie informacji
1. Wszelkie reklamacje, zgłoszenia, wnioski o udzielenie informacji mogą być zgłaszane na piśmie (na adres: Gaspol S.A., Dział Obsługi Klienta, ul. Gazowa 9, 21-100 Lubartów) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.
2. Dostawca odpowiada za zgodność przedmiotu zamówienia z Zamówieniem, w szczególności obowiązany jest dostarczyć Klientowi Gaz bez wad oraz zgodny z Zamówieniem.
3. Przedmiot dostawy nie będzie uznany za niezgodny z Zamówieniem tylko z tej przyczyny, że ilość dostarczonego Gazu odbiega od ilości zamówionej, jeżeli dostarczenie określonej ilości Gazu było spowodowane właściwościami Zbiornika lub innymi przyczynami pozostającymi poza kontrolą Dostawcy.
4. Przy zgłoszeniu reklamacji Klient powinien wskazać następujące dane:
a. imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego reklamację,
b. przedmiot reklamacji (zawierający co najmniej numer Zamówienia, datę dostawy, numer faktury),
c. okoliczności uzasadniające reklamację (w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady),
d. żądanie Klienta,
e. podpis reklamującego w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej,
f. formę, w jakiej przekazana ma być Klientowi odpowiedź na reklamację oraz adres do doręczeń lub adres poczty elektronicznej na który ma być ta odpowiedź przekazana – o ile jest inny niż adres z którego Dostawca otrzymał reklamację.
5. Zaleca się również wskazanie w reklamacji Numeru Klienta, celem usprawnienia procesu jej obsługi.
6. Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów nie wpływa na możliwość rozpoznania reklamacji, ale może opóźnić jej rozpatrzenie. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby, Dostawca może poprosić Klienta o uzupełnienie niezbędnych informacji.
7. W przypadku reklamacji dotyczącej niedoborów ilościowych lub nienależytej jakości Gazu, Klient powinien dodatkowo przekazać następujące informacje lub dokumenty:
a. informacje o aktualnym stanie napełnienia zbiornika (zdjęcie poziomowskazu);
b. dokumenty dotyczące dostawy bezpośrednio poprzedzającej dostawę od Dostawcy oraz bezpośrednio następującej po dostawie od Dostawcy (jeżeli takie dostawy miały miejsce).
8. W przypadku kwestionowania przez Klienta jakości Gazu oraz nieuwzględnienia tego zarzutu przez Dostawcę, na pisemny wniosek Klienta Dostawca zleci badanie jakości Gazu przez niezależne i akredytowane laboratorium. Wynik takiego badania Gazu będzie wiążący dla Stron.
9. W przypadku, gdy:
a. wyniki badania Gazu potwierdzą zasadność reklamacji, Dostawca jest zobowiązany do wymiany Gazu na Gaz spełniający wymagania jakościowe oraz do poniesienia kosztów badania;
b. wyniki badania Gazu nie potwierdzą zasadności reklamacji, Klient zobowiązany będzie do zwrócenia Dostawcy poniesionych przez niego kosztów badania Gazu na podstawie refaktury wystawionej przez Dostawcę.
10. W razie braku zgodności towaru z Zamówieniem Klientowi będącemu konsumentem przysługują uprawnienia określone w art. 43a – 43g ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
11. Dostawca zobowiązany jest do ustosunkowania się do złożonej przez Klienta reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
12. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest Klientowi w takiej samej formie, w jakiej reklamacja została przekazana Dostawcy, chyba że w reklamacji Klient wskaże inną formę lub adres do złożenia odpowiedzi. W przypadku zgłoszeń przesłanych za pomocą formularza, odpowiedź przekazywana jest w formie elektronicznej na kontaktowy adres e-mail Klienta.
13. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych, alternatywnych metod rozstrzygania sporów, może również zwrócić się o mediację albo o rozstrzygnięcie sporu do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego. Klient może złożyć do wniosek
do właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje, dane kontaktowe oraz wykaz polubownych sądów konsumenckich znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klient może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
14. Dostawca oświadcza, iż nie zobowiązał się ani nie jest zobowiązany z mocy odrębnych przepisów do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami, stosownie do przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
15. Skorzystanie z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń́ i rozstrzygania sporów jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu (Klient i Dostawca) wyrażą̨ na to zgodę̨.
X. Siła wyższa
1. Żadna ze Stron nie ponosi skutków częściowego lub całkowitego niewykonania swoich zobowiązań wynikających z Zamówienia w przypadku zaistnienia bezpośrednio ją dotykającego zjawiska siły wyższej. Zwolnienie nie obejmuje świadczeń pieniężnych dotyczących Zamówień, które zostały już zrealizowane.
2. Za siłę wyższą uważane będą wszystkie zdarzenia, za których zaistnienie Strona nie ponosi odpowiedzialności i nie może im zapobiec, w szczególności: wojna, zamieszki wewnętrzne, powódź, pożar, trzęsienie ziemi i inne klęski żywiołowe, ograniczenia lub zarządzenia rządowe albo inne akty władzy i administracji państwowej, strajki powszechne i branżowe oficjalnie uznane przez krajowe związki zawodowe, epidemie, ograniczenia w zakresie transportu lub przemieszczania towarów, nałożone przez organy państwowe lub samorządowe, formalne lub nieformalne ograniczenia w przewozie towarów, wprowadzone przez zarządców infrastruktury portowej/morskiej, kolejowej lub drogowej lub przez przewoźników morskich, kolejowych lub drogowych oraz niedostępność taboru morskiego, kolejowego lub drogowego do przewozu towarów z przyczyn innych niż wynikające z niedochowania przez Stronę należytej staranności.
3. W przypadku, kiedy Strona nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań z powodu działania siły wyższej, jest ona zobowiązana powiadomić o tym fakcie drugą stronę. Analogiczny obowiązek istnieje także w przypadku, gdy działanie siły wyższej ustanie.
XI. Postanowienia końcowe
1. Dostawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności w przypadku:
a. konieczności dostosowania Regulaminu do treści zmienionych przepisów prawa dotyczących lub mających wpływ na funkcje lub usługi Serwisu;
b. konieczności dostosowania Regulaminu do treści zaleceń, decyzji, orzeczeń, postanowień uprawnionych organów administracji publicznej lub orzeczeń sądów;
c. zmiany zakresu funkcji i usług Serwisu wpływających na konieczność zmiany Regulaminu;
d. przyczyn technicznych wpływających na działanie Serwisu i wymagających zmiany Regulaminu;
e. zmiany danych wskazanych w treści Regulaminu, np. adresów e-mail, stron internetowych.
2. Zmiana Regulaminu ma zastosowanie do dostaw realizowanych po dniu wejścia w życie zmienionej treści Regulaminu.
3. Dostawca zastrzega możliwość czasowego zawieszenia dostępności Serwisu w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia naprawy, konserwacji, modernizacji lub rozbudowy Serwisu. Zabronione jest korzystanie z jakichkolwiek materiałów publikowanych w Serwisie, takich jak zdjęcia, grafiki, opisy i specyfikacje, bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy obowiązującego prawa.
Regulamin sklepu – PDF (do pobrania)